Sunday, June 8, 2014

BELAJAR MANIK 3D!

lama sungguh tak pos entri kat sini. sebenarnya ada je benda baru yang saya lakukan tapi tak sempat nak 'update' kan. tak apalah, saya masukkan beberapa gambar yang sempat saya rakamkan hasil terbaru belajar buat manik 3D (tu cuma latihan aje tu) untuk tatapan.



gambar atas ini masa saya pergi ke bengkel jahitan manik 3D di MPAJ.


buku yang dihadiahkan oleh seorang kawan sempena hari ulang tahun kelahiran.
dibawah ini adalah hasil latihan yang saya buat mengikut panduan daridalam buku Variasi Sulam Manik Timbul 3D. cara pembelajarannya mudah fahami dan senang nak buat.



 





sementara ini belum ada orang nak tempah jahit manik lagi. dah tak ada kerja jahit pada baju sendiri tapi buat yang 'simple' aje... heheee...





yang bawah ini pula saya tengok dari 'youtube' kraftangan dari manik-manik yang dibuat gelang atau anting-anting saya  ubah  untuk dijahit atas kain/baju. ada juga yang cuma tengok contoh-contoh kat google aje.


  











No comments:

Post a Comment